Login

Register

Login

Register

Formalności po przyjeździe do Holandii

Formalności po przyjeździe do Holandii
0

Wyprawa do Holandii wiążę się często z celami zarobkowymi. Ludzie ruszają do tego kraju po to, aby więcej zarabiać, jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że po przyjeździe należy załatwić kilka formalności. W pierwszej kolejności ważne będzie to, aby uzyskać numer ewidencyjno-podatkowy. Jest to tak zwany numer BSN. Można go dostać w Urzędzie Gminy, trzeba się jednak najpierw umówić na spotkanie z przedstawicielem takiego urzędu, aby poprawnie załatwić sprawę. Można uniknąć takiej czynności, jednak ważne jest to, czy agencja pracy zgłosiła swojego przyszłego pracownika do Urzędu, czy może jeszcze tego nie zrobiła i pozostaje załatwić to samodzielnie. Jeśli osoba chce przebywać w Holandii krótko potrzebny będzie jej podobny numer, a konkretniej numer SOFI

Mieszkaniec rezydent czy osoba przebywająca czasowo?

Po przyjeździe do Holandii trzeba zdecydować o tym, jak długo pozostanie się w takim kraju. Oczywiście nie każdy wie to od razu, dlatego plany mogą ulec zmianie w czasie, jednak należy określić, czy w Holandii chce się przebywać czasowo, czy też może na stałe. Jeśli będzie to pobyt czasowy wtedy będzie się nierezydentem, jeśli natomiast pobyt stały, wtedy jest to rezydent. Tyczy się to osób, które chcą przyjechać do Holandii na okres dłuższy niż 4 miesiące, a takich osób jest bardzo dużo chyba, że ktoś jedzie tylko na wakacje. Jeśli jednak jest to nieco dłuższy okres trzeba zarejestrować się jako rezydent, jest to absolutnie konieczne. Należy przedstawić wtedy następujące dokumenty:

  • dowód osobisty,
  • umowę najmu (lub kupna) mieszkania.

Dzięki temu cała sprawa zostanie załatwiona od ręki, a przyjezdny pozbędzie się jednego problemu z głowy i będzie mógł ruszyć z powodzeniem w kolejne miejsce. Rezydenci odnoszą wiele korzyści, do których można zaliczyć:

  • dodatki mieszkaniowe,
  • zapisy do spółek mieszkaniowych,
  • możliwość posłania swojego dziecka do szkoły.

Kupno ubezpieczenia zdrowotnego

Ważnym krokiem dla każdej osoby odwiedzającej Holandię jest oczywiście kupno ubezpieczenia zdrowotnego. Jest to wymóg ze strony państwa i wcale nie trzeba przebywać w Holandii na stałe, lecz jeśli ktoś mieszka tam i płaci podatki musi się na takie ubezpieczenie zdecydować, wtedy będzie się miało dostęp do podstawowego pakietu medycznego i będzie można korzystać z usług wszystkich ważniejszych specjalistów. Jak widać przed wyjazdem trzeba sobie to dokładnie przemyśleć i ustalić w głowie plan działania, aby jak najszybciej załatwić kwestie formalne, a potem rozpocząć pracę u wybranego pracodawcy. Bez dowodu osobistego lub paszportu niczego się jednak w tym kraju nie załatwi, dlatego takie dokumenty zawsze trzeba mieć przy sobie.

Zameldowanie

Osoby chcące przebywać w Holandii przez przynajmniej kilka lub kilkanaście miesięcy muszą posiadać też zameldowanie. Powinien być to więc wpis w tzw. gminnej ewidencji ludności. Każdy sam podejmuje decyzję, czy kupuje dom, czy też go wynajmuje, może to być też małe mieszkanie lub ulokowanie w jakimś miejscu przez agencję pracy. Ważne jest to, aby mieć w takim przypadku meldunek. Przyda się także umowa o pracę, tak aby załatwić szybko i skutecznie poszczególne formalności. Jak widać tych kwestii formalnych trochę na samym początku jest, jednak jeśli się tego nie załatwi można ponieść z tego tytułu konsekwencje, które na pewno nie będą niczym przyjemnym. W razie potrzeby można nawiązać kontakt z bardziej doświadczonymi osobami, które pomogą przejść zainteresowanym przez takie procesy, tak aby na pewno o niczym ważnym nie zapomnieć. 

 

Wróć na stronę główna

 

Formalności po przyjeździe do Holandii

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o